23
Jan

Gradinița și preșcolarii. Capitolul 13 – Concluzii si bibliografie

Din dorința de a face din această lucrare un argument puternic în favoarea utilității sistemului de educare preșcolară și, mai mult, în favoarea utilității principiilor de design interior aplicate ca element complementar al proceselor de învățământ, consider facilă conturarea unor concluzii pe baza informațiilor prezentate.

Înțelegem că la vărsta preșcolară, mintea și trupul copilului sunt foarte sensibile la stimulii lumii pe care încep s-o cunoască. Mintea începe să stăpânească capacitatățile fizice ale unui corp până nu demult necunoscut, ca parte a aventurii de cucerire a mediului. De aici derivă și importanța majoră pe care o are amenajarea spațiului în care acești copii vor face primii pași spre viață.

Respectarea principiilor de design ce privesc proporțiile, funcțiunile, lumina, culoarea și chiar sunetul sunt esențiale în construirea unei lumi special destinate copilului, cu rolul de a influența pozitiv eficiența proceselor cognitive ale acestuia.

Există numeroase grădinițe în lume care respectă aceste reguli.. Dacă Occidentul a reușit să ofere copiilor lui o lume bine pusă  la punct pentru o copilărie reușită și îndreptată spre progres, atunci putem și suntem datori și noi să o facem.

Bibliografie

Cărţi

  • Pătrașcu, Dumitru, Tehnologii Educaționale, Chișinău 2005;
  • Crețu, Tinca, Psihologia Copilului, MEC 2005;
  • Piaget, Jean; Inhelder, Barbel, La Psihologie de l’enfant, Presses Universitaires de Frace, 1968;
  • Păun, Silvia, Arhitectura programelor preşcolare, Tehnică București 1981;
  • Broadbent, Geoffrey; Bunt, Richard; Llorens, Tomas, Semnificație și comportament în cadrul construit, traducere Arh. I. Triscu, Arh. A. Zahariade, Ed. Tehnică București 1985;
  • Apostol, Eugeniu, Clădiri pentru preșcolari, IAIM București 1976;
  • Golu, Mihai; Ticu, Aurel, Culoare și Comportament, Științifică București 1972;
  • In Detail – Interior Spaces p. 74-77.

Reviste

  • L`architecture d`aujourdhui, aprilie 1984;
  • L`architecture d`aujourdhui, septembrie 1979;
  • Architectural review, mai 2006;
  • Cassabella, decembrie 2006;
  • A+U, decembrie 2006;
  • Technics and Architecture, septembrie 1994;
  • Architecture, aprilie 1993;
  • Michel Place, Jean Michel, Techniques et Architecture, No. 473 Dossier: Petit enfance

Internet